zum Inhalt

Senseparation

Nathan Guo, Karol Kagan, Inga Bunduche, César Escudero Andaluz, Jure Fingust, Idil Kizoglu, Martín Nadal, Kim Hyeonjin, Ivan Petkov, Marlene Brandstätter, Chiara Esposito
Installation, 2014
Interface Cultures  Colaborative project: Leibniz Supercomputing Center, Ludwig-Maximilians-University Munich, University of Art and Design Linz. Tomi Stevenson (LMU), Rico Sperl (LMU), Franziska Tachtler (LMU), Nathan Guo (UFG), Paulina Rauwolf (LMU), Nelson Heinemann (LMU), Eva Maria Scheer (LMU), Bernhard Slawik (LMU), Karin Guminski (LMU),  Karol Kagan (UFG), Inga Bunduche (UFG), David Braune (LRZ), Michael Käsdorf (LMU), Natascha Singer (LMU), César Escudero Andaluz (UFG), Jure Fingust (UFG), Rico Sperl (LMU), Ulrich Brandstätter (JKU), Felix Manke (LMU), Tibor Golschwendt (LMU), Oleg Maltsev (TUM), Christoph Anthes (LRZ / LMU), Idil Kizoglu (UFG), Martín Nadal (UFG), Kim Hyeonjin (UFG), Ivan Petkov (UFG), Marlene Brandstätter (UFG), Chiara Esposito (UFG), Felix Hollegger (LMU), Beat Rossmy (LMU), Lisa Käsdorf (LMU)

The interdisciplinary experimental project focuses on the networking of people across the border between virtual and real space.  An encounter between two people takes place at different locations. Tactile, visual and auditory sensory perceptions are separated and thereby amplified in order to initiate it. With the help of an avatar, the user in virtual reality is able to interact with the person in real space. Encounters over great distances which take place on a virtual level and are free of emotion are experienced in a new way. Exhibition at: IC at ars electronica 2014, Linz, Austria Dieses interdisziplinäre experimentelle Projekt konzentriert sich auf die Vernetzung von Menschen über die Grenzen zwischen virtuellem und realem Raum hinweg. Zwei sich an verschiedenen Orten befindende Menschen treffen aufeinander. Sinneswahrnehmungen des Fühlens, Sehens und Hörens werden voneinander getrennt und so verstärkt, um die Begegnung einzuleiten. Mit Hilfe eines Avatars kann der Nutzer/die Nutzerin in der virtuellen Realität mit der Person im physischen Raum interagieren. So werden virtuelle und emotionsfreie Begegnungen über große Entfernungen hinweg auf neue Art erlebt.
© Guo, Kagan, Bunduche, Escudero Andaluz, Fingust, Kizoglu, Nadal, Hyeonjin, Petkov, Brandstätter, Esposito